Aplikacja mobilna z Augmented Reality

Case

Klient

Artplanet AR App

Branża

Startup, Druk na Żądanie, E-commerce

Czas trwania projektu

2 miesiące

Wyzwanie

Innowacje rodzą się w umysłach, ale stamtąd muszą trafić do naszego życia za pośrednictwem technologii. Założyciele Artplanet, projektując nowoczesny marketplace dla artystów, handlujący metalowymi plakatami, wiedzieli, że czasy, kiedy cena i dostępność produktu były najważniejsze w e-commerce, minęły. W warunkach globalnej konkurencji, startup Artplanet, zdecydował się tworzyć doświadczenia, które zaangażują i wpłyną pozytywnie na sprzedaż. W ten sposób powstała koncepcja aplikacji Augmented Reality, która umożliwiałaby użytkownikowi zwizualizowanie plakatu w formie obiektu 3D na własnej ścianie, przy pomocy kamery i ekranu smartfona. Tak narodziła się idea Artplanet AR App. Wyzwaniem było to, że była to prawdopodobnie trzecia lub czwarta taka aplikacja na świecie. Jedną zrealizował amerykański gigant Art.com, drugą startup z obszaru ASEAN. Oba pomysły, z jakiegoś powodu nie były kontynuowane.

Proces

Przystąpiliśmy do analizy technologii i badania dojrzałości technologii Augmented Reality. Był rok 2020, a wspomniane już rozwiązania tworzone były jeszcze około roku 2015 i 2017 r. Trzy lata w rozwoju smartfonów, to cała era! Nowe technologie sensorów, wspierane przez najnowsze oprogramowanie Android i iOS, obiecywały skok jakościowy w wychwytywaniu przestrzeni przez aparat smartfonu, jak i pozostałe sensory urządzenia. W kwestii umiejscowienia mebli na podłodze pomieszczenia, było już wiele udanych wdrożeń. Problemem pozostawało położenie plakatu na ścianie. Problem białej ściany, jako przestrzeni, która jest niejako niewidoczna dla aparatu kazał obniżyć poprzeczkę wymagań. Mimo to, etap konsultacji i analizy technologicznej, sprawił, że startup zdecydował się zmierzyć z wyzwaniem. Wykonaliśmy wobec tego projekty UX/UI, które zakładały perspektywę użytkownika, uwzględniały możliwe problemy, poprzez jasne komunikowanie możliwości aplikacji. Podstawową korzyścią dla użytkownika była wizualizacja rozmiaru plakatu - aplikacja umożliwiała więc wybór spośród 3 formatów.Problem technologiczny zaciągania konkretnych obrazów bez dostępu do sieci, rozwiązaliśmy przez wgranie kilku wzorów plakatów do aplikacji “na stałe”, podczas gdy reszta bazy produktowej miała być zintegrowana przez API. W ten sposób, aplikacja miała przechwytywać grafikę, która trafi na obiekt 3D i zostanie umiejscowiona na ścianie w wybranym przez użytkownika miejscu.

Rozwiązanie

Aplikacja Artplanet AR App okazała się sukcesem Wdrożenie pozwoliło uzyskać satysfakcjonujący efekt, mimo pozostania problemu “białej ściany”. W przypadku wszelkich pionowych powierzchni płaskich, ale z odznaczającą się fakturą lub przestrzennymi elementami (np. białe drzwi z klamką), możliwe było umieszczenie modelu 3D na ścianie. Jeśli czujniki nie znajdowały ściany, lub nie widziały odległości do niej, użytkownik musiał poszukać lepiej rokujących miejsc, gdzie nie było samej pustej przestrzeni (np. wiszące na ścianie dekoracje, duże meble, drzwi). Aplikacja mobilna pozwalała wybrać wymiar: M, L, lub XL i sprawdzić jego rozmiar w przestrzeni własnego mieszkania. W toku prac, dzięki testom i poprawkom stworzyliśmy w miarę dokładne odwzorowanie rozmiarów, które poprzez smartfon prezentowane były wirtualnie użytkownikowi. Użytkownik mógł po takim doświadczeniu, kliknąć w koszyk i przejść w wewnętrznej przeglądarce do strony zakupowej w serwisie Artplanet, dzięki deep linkom. Aplikacja napisana na dwie platformy trafiła do sklepów App Store i Google Play. Tym samym klienci Artplanet uzyskali wrota do trzeciego wymiaru zakupów, które zapraszały do świata kolorowych plakatów z metalu.

Usługi

Projektowanie produktów

Aplikacje Flutterflow

No items found.

Stwórzmy razem coś wyjątkowego!

Opowiedz nam o swoich wyzwaniach.

Kontakt

Jerzy

Client Partner & CEO

jerzy@mindandmatter.pl

Tatiana

Executive Assistant / Designer

tatiana@mindandmatter.pl