Customowy sklep internetowy Webflow w 7 dni

Case

Klient

Artplanet Custom & Pet Potraits

Branża

Startup, Druk na żądanie, E-commerce

Czas trwania projektu

7 dni

Wyzwanie

Startup Artplanet.store, operująćy jako platforma e-commerce i drukarnia plakatów, zauważył, że sprzedaż “customowych” produktów, ze zdjęć klienta, generuje wyższe marże i współczynnik konwersji w Internecie. Testowano dwie koncepcje: zwyczajnego druku zdjęć na metalowych blachach, a także przeróbek zdjęć w programach graficznych na zabawne portrety zwierzakow. Dzięki outreachowi do influencerów, pozyskał współpracę z właścicielami psów rasy husky, notującymi setki tysięcy wyświetleń na kanale YouTube i Facebooku. Ponieważ nawiązano skutecznie współpracę, startup miał niewiele ponad tydzień, aby stworzyć landing page dedykowany tej ofercie: zawierający: 1) ofertę obrazów Pet Potraits na bazie zdjęć właścicieli zwierzaków dostępną w modelu e-commerce 2) integrację możliwości dodawania grafik do sklepu 3) koszyk i płatności 4) prezentację produktu w formie grafik, wideo 5) komplet informacji o metalowych plakatach i ofercie firmy w FAQ. Wyzwaniem było nie tylko stworzenie landing page e-commerce w krótkim czasie, ale również oddanie doświadczenia zakupowego, spójnego z pomysłem Custom Pet Potraits - zabawnych przeróbek zdjęć zwierzaków i brandingiem marki. Strona miała umożliwiać zakup customizowanego produktu z wgranych do systemu zdjęć. W ramach projektu Artplanet, również w podobnym czasie chciano oddać drugą stronę sprofilowaną na wydruk zdjęć prywatnych użytkowników np. zdjęć rodziny, dzieci, w postaci ograniczonego kreatora produktu; który miał podobne wymagania technologiczne. Wdrożenie miało potwierdzić wybór technologii i odblokować nowe możliwości dla kolejnych projektów.

Proces

W ramach projektu Custom Pet Potraits, niezbędne było przygotowanie koncepcji mixowania zdjęć z historycznymi portretami wielkich ludzi, generałów, admirałów i polityków. Zespół graficzny opracował koncepcję 30+ produktów, które bazowały na malowanych portretach, do których można było dodawać głowy własnych zwierzaków: głównie psów, lub kotów. Obok tego była możliwość zamówienia wydruku samego zdjęcia, a także edycji filtrem Watercolor - czyli efektu farb wodnych. Dzięki temu, możliwe było przygotowanie mockupów portretów dla każdej z opcji. W tym samym czasie, na podstawie materiałów Artplanet, powstały niezbędne grafiki do prezentacji produktu na stronie WWW, oraz prezentacji oferty (np. sekcja hero, sekcja o produkcie, cechy produktu). Szukając idealnej platformy do tego rozwiązania, zamiast Shopify, zdecydowaliśmy się na Webflow, które pozwalało daleko bardziej dostosować sklep do unikatowego doświadczenia zakupu własnych zdjęć lub przerabianych portretów.

Rozwiązanie

Wybierając Webflow wykorzystaliśmy świadomie wszystkie jego zalety. Zaprojektowaliśmy sklep realizujący wszystkie potrzeby: prezentacji oferty Custom Pet Portraits, sprzedaży produktu i wgrania własnych zdjęć. Platforma Webflow E-commerce pozwaliła nam dodawać produkty do systemu, z wszystkimi niezbędnymi informacjami jak waga czy wymiar oraz wyborem wariantów (np. wymiar plakatu). Dzięki Webflow E-commerce dostępny był koszyk i checkout, a także zintegrowany system płatności, z którego już korzystał zespół Artplanet (Stripe). Klienci otrzymywali automatyczny email z potwierdzeniem zakupu i fakturą. Jednocześnie globalny hosting Webflow i CDN-y pozwoliły dostarczyć sklep tak samo do klientów w UK, Kanadzie i USA, jak i na całym świecie. Najważniejszą funkcją było dodawanie własnych plików graficznych przez kupującego, co początkowo było możliwe wyłącznie na etapie thank you page - po dokonaniu płatności. W toku planowania podróży klienta od strony UX, popełniliśmy błąd: użytkownicy nie dostali dostępu do tej opcji wcześniej i pytali przez zakupem, gdzie wgrywa się pliki graficzne. Była to decyzja biznesowa klienta: zespół Artplanet nie chciał oddawać opcji wgrania grafiki przed zakupem, aby nie zabezpieczyć się, że ludzie lub boty, wgrywać będą pliki en masse, narażając system na obciążenia. Wykorzystaliśmy API, które nie pozwalało tworzyć sytuacji zagrożenia wgraniem wirusów lub niezidentyfikowanych plików na serwer. Na podstawie feedbacku pierwszych klientów, obserwując niedomknięte koszyki, dodaliśmy też opcję wgrania grafiki wcześniej, przed dokonaniem płatności i Webflow okazał się ponownie idealny rozwiązaniem, bo wdrożenie tej zmiany zajęło nam 20 minut. Doświadczenie e-commerce powstało w ciągu 7 dni, umożliwiając klientowi koordynację kampanii z influencerami i sprzedaż metalowych plakatów ze zwierzakami w zakładanym terminie. Kampania zakończyła się sukcesem generując sprzedaż i pozytywne ROI. Jednocześnie bazę technologiczną opracowaną w oparciu o Webflow e-commerce wykorzystano do zbudowania nowej odsłony sklepu z customizowanymi plakatami z własnych zdjęć, które jeszcze bardziej dostosowano brandingowo z platformą Artplanet.store i zintegrowano ze sklepem.

Usługi

Projektowanie stron internetowych

Projektowanie produktów

Strony internetowe Webflow

No items found.

Stwórzmy razem coś wyjątkowego!

Opowiedz nam o swoich wyzwaniach.

Kontakt

Jerzy

Client Partner & CEO

jerzy@mindandmatter.pl

Tatiana

Executive Assistant / Designer